Zoeken

Inloggen in Main: foutmelding door Windows-certificaat

Een enkele keer horen we dat gebruikers problemen ondervinden bij het inloggen in Main. Opvallend is dat het probleem meestal slechts bij één of enkele gebruikers binnen een organisatie voorkomt. De oorzaak ligt niet bij ons, maar heeft te maken met een Windows-certificaat. De foutmelding geeft dit ook aan: 

Mogelijke oplossingen die eerder hebben gewerkt:

Optie 1 – Later opnieuw proberen
Bij sommige gebruikers werkte inloggen een dag later weer. Mogelijk heeft de IT-afdeling in de tussentijd Windows-updates uitgevoerd of netwerkinstellingen aangepast.


Optie 2 – Certificaat controleren
1. Open de website in Chrome of Firefox.
2. Klik op het slotje links van de URL in de adresbalk.

 

3. Kies "Certificaat is geldig" (of vergelijkbaar) om de details te bekijken. Controleer:
- Uitgever (bijv. Let’s Encrypt, Sectigo, DigiCert)
- Geldigheid en vervaldatum
- Vertrouwen door jouw systeem/browser


Optie 3 – Citrix Receiver herinstalleren
Van gebruikers vernomen dat het probleem daarna verholpen was.


Optie 4 – Certificaat installeren
- Download de bijlage klanten.prognotice.crt, onderaan dit artikel.
- Dubbelklik op het bestand en kies “Certificaat installeren”.
- Selecteer:
- Lokaal systeem (als administrator)
- Opslaan in “Vertrouwde basiscertificeringsinstanties”
- Herstart de browser.


Optie 5 – Citrix-supportartikel doorsturen naar IT

Stuur de volgende link naar je IT-afdeling om te kijken of dit het probleem oplost:

https://support.citrix.com/support-home/kbsearch/article?articleNumber=CTX101990&articleTitle=CTX101990-ssl-error-61-you-have-not-chosen-to-trust-certificate-authority-on-citrix-receiver-for-windows


 

crt
M
Marcel is the author of this solution article.

Was dit antwoord nuttig? Ja Nee

Feedback versturen
Sorry dat we u niet kunnen helpen. Help ons om dit artikel te verbeteren met uw feedback.

Gerelateerde artikelen